maandag 24 september 2012

Nieuwe bewoners

Weten jullie nog, die stoere nieuwe kamer dat we voor Bas hadden ingericht? Met een coole surfer op de muur, een nieuw stapelbed en daaronder een mega zitzak?
Wel, gisteren waren er plots tranen bij Bas. Hij wou zijn oude kamer terug!
We probeerden te achterhalen waarom hij plots zijn nieuwe kamer niet meer leuk vond.
Hij barste in tranen uit en vertelde wat hem allemaal dwars zat.
Zijn nachtkastje was te laag en hij kon daar niet aan vanuit zijn bed, hij kon zich niet meer verstoppen onder bed of achter zijn kast en hij voelde zich een beetje alleen daarboven.
Mijn hart gebroken natuurlijk en ik beloofde hem dat we terug zouden verhuizen naar zijn oude kamer als hij het echt niet leuk vond.
Dus probeerden we zijn nieuwe kamer nog wat extra aan te kleden. Een laag tafeltje met de playmobil om wat mee te spelen, een wandplankje aan zijn bed om spulletjes op te leggen, wat vlaggetjes en posters aan de muur en 2 nieuwe bewoners.
De papa ging met Bas hondeneten halen en kwam thuis met 2 waterschildpadjes. Bas supercontent natuurlijk! (En ik die dacht dat ik de papa had horen zeggen dat hij na de hond, de kat en de kippen geen huisdieren meer bij wou)
De schildpadden staan nu op Bas zijn kamer, hij voelt zich niet meer alleen en door die playmobil duurt het 's avonds iets langer om hem in zijn bed te krijgen...
'Dank u mama, ik vind mijn kamer megacool!'
Oef, ik content! Want ik zag het niet zitten om nog eens alles te verhuizen, maar voor het kind terug gelukkig te maken alles natuurlijk!



1 opmerking:

  1. wat hebben jullie dat goed opgelost!!! Inderdaad, je zou ALLES doen om een verdrietig zoontje weer blij te maken! Soms zijn het zo van die kleine dingen die het'em doen!

    BeantwoordenVerwijderen