woensdag 20 maart 2013

Een beetje lente voor mezelf

Ik had al lang een kleedje in gedachten dat ik wou maken voor mezelf.
Het moest knoopjes hebben, een claudinekraagje en onderaan wat breder uitlopen. De stof had ik al een tijdje klaarliggen, groene strechkatoen van bij Annamarieke.
Het is niet altijd makkelijk om een patroontje te vinden voor de kleedjes die ik in mijn gedachten heb.
Zij verwees mij al eens naar deze site, waar je echt al vanalles kan terugvinden. Toch zat mijn perfecte kleedje er nog niet tussen, maar toen ik op de naailes kwam had mijn vaste buurvrouw hét perfecte patroon voor mij gevonden in een oude burda (02/2007)! Nogmaals bedankt daarvoor!
Laat de lente nu maar komen!






25 opmerkingen:

  1. Schoon zeg! Nu kan de lente echt niet lang meer wegblijven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wauw wauw! Het ziet eruit alsof het van een duur en hip retromerk is, supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!!!! En waar vond je dat heerlijk lief geel kantje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kwam van mijn favoriete winkeltje in Leuven, Hexagoon

      Verwijderen
  4. Leuk! Inderdaad zo terug in de tijd maar heel mooi. Laat het mooie weer nu maar komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hij is supermooi! Ik zou er zelf nog een ceintuurtje op dragen maar dit is een jurk waar je in gaat stralen, ben er zeker van.

    Toevallig referentie van de burda?
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi. Ik mis ook een riempje in de taille.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is prachtig, ik zou dat patroontje ook wel willen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh wat een schoontje!
    Me like/love retro!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. o wauw, dit is echt een pracht van een kleed!! Super, man!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een hel mooie jurk, die afwerking met het kant aan de kraag vind k prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo heerlijk retro! Dat gele kantje is echt geweldig. En zoals hierboven al gezegd, met een smal geel riempje zou het plaatje nog mooier zijn, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig mooi! Helemaal mijn smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zucht...Wat een prachtige jurk is dat zeg.
    Ik maak nu zo vaak iets voor mijn kids, maar verwaarloos mezelf altijd.
    Ik moet dringend ook op zoek naar een patroon zoals deze :-)

    http://xohanax.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. kei mooi! Het kantje in de kraag maakt de jurk echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw! I like! Hadden mijn naaikunsten iets beter geweest (voorlopig geraak ik niet verder dan rokjes en tasjes) kocht ik het patroon direct, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen