zondag 21 april 2013

Een koppig engeltje

Guus zijn eerste weekje school zit erop.
Het ging redelijk goed, enkel het afzetten 's ochtends was nogal een strijd.
Eerst begon het gevecht met jas en schoenen, daarna was er het tegengespartel in de autostoel en vielen de woorden: 'Ikke nie mee'.
Eens aangekomen op school ging het goed, hij ging flink binnen met zijn grote broer en werd meteen omringd door Bas zijn vrienden.
Maar plots is er dan weer de koppigheid die opkomt. Dan probeert hij te ontsnappen of gooit hij zich op de grond vlak voor de schoolpoort zodat de mensen over hem moeten stappen om nog binnen te geraken. Hij begint dan ook heel aandoenlijk te wenen en op mij te roepen. Mijn hart breekt al niet meer als Guus zijn kuren krijgt, ik weet dat het niet uit puur verdriet is, maar eerder boosheid en koppigheid.
Gelukkig stelde meester Hans mij gerust, eens in de klas is Guus superflink, doet goed mee, vraagt om naar het toilet te gaan en had deze week maar 1 ongelukje.
Voor mijn koppig ventje maakte ik een hemdje met prachtige zwanenstof van bij Bambiblauw, ziet hij er zo geen engeltje uit?





12 opmerkingen:

  1. Zalig stofke om mee te werken hé :-)
    Hij ziet er superlief uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi :)
    en wat een flinke vent
    die koppigheid gaat hem nog ver brengen later moet je dan maar denken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe tof! Eerste keer dat ik dit stofje verwerkt zie voor een jongen, maar heel geslaagd. En die koppigheid, tja... Zolang het in de klas goed blijkt te gaan, is er geen probleem zeker? Hij zal die ochtenden wel gewend worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Dat stofje is echt een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! En die kleine kerel, ach, een sterk willetje zal hem later nog ten goede komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super hemdje en waarschijnlijk ook wel een superventje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi hemdje! Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen welk patroontje je hiervoor gebruikte? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is het Apple hemd uit de ottobre 03/2010

      Verwijderen
    2. Spijtig dat het patroon pas vanaf maat 92 begint. Mijn zoontje heeft net een 74... Nog even groeien dus voordat ik hem zo een hemdje kan maken.

      Verwijderen
  8. Supermooi hemdje! en koppig? ach k heb hier zo'n 4-jarige lopen, meestal noem ik dat sloeber zijn ;-) die van mij kan dat ook zo goed

    BeantwoordenVerwijderen