maandag 29 april 2013

Zevermannetje

Hebben jullie ook soms van die verschrikkelijke nachten met heel weinig slaap?
Vannacht sliepen we in stukjes van een half uur, met een totaal van ongeveer 2 uur slaap.
Boris, ondertussen 7 maand oud, heeft enorm slechte nachten de laatste tijd. 
Normaal slaapt hij heel goed, ongeveer 12 uur per nacht met 1 of 2 keer opstaan om de tut terug te  geven.
Maar deze nacht was het echt feest! Eerst Boris die vanaf 11 uur constant jammerde, dan Guus die door dat geween wakker werd en vond dat om 3 uur 's nachts zijn kleren al aan moesten, en tegen dat die twee terug sliepen rond 6 uur stond Bas klaarwakker naast ons bed.
Ik hoop dat we binnenkort kunnen zeggen dat het aan zijn tanden lag, hij zevert de laatste tijd ook heel veel, heeft wat koorts en plattere stoelgang. 
En als het dat niet is hoop ik dat we niet terug vertrokken zijn voor 2 jaar slapeloze nachten zoals met Guus, die sinds hij naar school gaat mooi de ganse nacht doorslaapt.
In plaats van zelf eventjes bij te slapen tijdens de namiddagdutjes van de twee jongsten, maakte ik zeverlapjes voor mijn kleine zevermannetje. Misschien laat hij ons dan vannacht wat rusten.



 

7 opmerkingen:

  1. Ik vind ze geweldig! En weet zeker dat ik er ook een aantal ga maken het komend jaar... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net je blog ontdekt... Hele leuke en echt mooie dingen die je maakt! En die nachten? Heel herkenbaar (weliswaar maar met 1 kleine spruit). Laat ons hopen dat het de tandjes zijn en hij weer snel in zijn mooi slaapritme valt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke 'zeverlapjes', die stofjes zijn echt super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een idee die zeverlapjes. Had ik eerder moeten weten. Doorslapen pas als hij naar school gaat? Ik had het niet moeten lezen.... Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Gebruik je voor de achterzijde badhanddoekenstof? En houdt dat het nat goed tegen? Ons meisje zevert zo enorm dat ze tot op haar 'velleke' telkens nat is. Hier zal dus ook wel wat bandwerk verzet worden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de achterzijde gebruikte ik spons omdat dat iets dunner is dan badstof en niet zo warm voor de zomer (alhoewel, zomer?!)

      Verwijderen