donderdag 16 mei 2013

Babymeisjeskleedjes

Vandaag beet ik op mijn tanden en verknipte drie van mijn lievelingsstofjes.
Vaak worden hier stoffen gekocht zonder doel, gewoon omdat ik ze zo mooi vind en denk dat er nooit meer een mooiere stof zal verkocht worden. Die stoffen belanden dan in de kast die ondertussen echt wel uitpuilt van de mooie doelloze stoffen.
Tijd dus om van mijn hart een steen te maken en er de schaar in te zetten.
Er werd mij gevraagd om een kleedje te maken voor een babyborrel en ikzelf had ook nog geboortecadeautjes nodig, dus we deden een beetje van bandwerk en op een voormiddag maakte ik drie babymeisjeskleedjes.
De stofjes zullen wel veel beter tot hun recht komen bij hun nieuwe eigenaars dan in mijn stoffenkast!






Stoffen: Bambiblauw
Patroon: eigen patroon, maar hier kan je iets gelijkaardig vinden

32 opmerkingen:

  1. Wat een leuke jurkjes! En ik ben instant fan van het linkse jurkje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. af en toe is het echt nodig om van je hart een steen te maken... heel leuke kleedjes zijn het!
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie jurkjes, ook het linkse is mijn favoriet!De stofjes komen idd zo véél beter tot hun recht dan in de kast want het zijn supermooie!
    groetjes,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie stofjes verknippen, ik ben altijd bang dat ik het dan verpruts... maar stofjes dienen nu eenmaal om er iets mee te maken he, en het zijn prachtige jurkjes geworden!! De nieuwe eigenares prijst haar nu al gelukkig denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alledrie heel erg mooie jurkjes! Zullen de meisjes voor wie ze bestemd zijn vast prachtig mee staan (of liggen).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi, en van de ieniemienie restjes kan je nog iets klein frullen voor jezelf he... (speldjes, portemneetjes, ...) Maar ik herken het gevoel: stofjes koesteren/opsparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alle drie heel mooi! Ik moet toch eens op zoek gaan naar die kaboutertjes voor mijn kleine schat...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh die zwaantjes, elke keer ik ze zie ben ik jaloers :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, ze zijn stuk voor stuk prachtig, en dat koesteren van die prachtige stofjes klinkt heel bekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De kleedjes zijn super!! Maar mijn oog valt steeds op de vogeltjes ;-) heb je daar wat meer informatie over?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die maakte ik al eens eerder ;-)
      http://mijnsupermam.blogspot.be/2012/07/babymobiel.html

      Verwijderen
  11. leuk, dat is zo herkenbaar dat van die stofkes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die meiden gaan zo stralen in hun nieuwe aanwinst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn echt mooi!! Die mooie stofje gebruik je beter! Dan kan je snel nieuwe mooie stofjes kopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig!!!!!
    Er zijn inderdaad geen mooiere stofjes, <3
    Mooi gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn het een mooie jurkjes geworden, dapper hoor dat je in je stoffen hebt durven knippen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed gedaan! Ik vind dat je al beloning een nieuw stofke mag kopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. owow schoon kleedjes, doet de stofjes alle eer aan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw!
    Ze zijn geweldig!
    Erg mooie stofjes.

    Groetjes Bloemar

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat zijn ze mooi geworden! En zo'n leuke vogeltjesmobile daar links in beeld :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. moooii, van die zwaantjes heeft mijn zoon een hemdje :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, de mijne ook! http://mijnsupermam.blogspot.be/2013/04/een-koppig-engeltje.html

      Verwijderen