donderdag 13 juni 2013

Hakt knopen en geeft weg

Na veel getwijfel en gepieker werd er hier een belangrijke knoop doorgehakt.

Gedaan met de kinderen 's morgens veel te vroeg uit hun bed te zetten om ze bij opening van de voorschoolse opvang af te zetten en ze vervolgens pas in de naschoolse opvang terug op te halen.
Mijn man heeft namelijk een drukke job en is meestal 's morgens al vroeg weg en komt 's avonds thuis als de kinderen gaan slapen. Vaak is hij ook enkele dagen van huis voor het werk en sta ik er alleen voor met de drie kids (ik heb véél respect voor alleenstaande ouders!)
Ook in het weekend was er maar weinig tijd om samen met het gezin te spenderen. De weekends dienden om te winkelen, klussen, poetsen, strijken, naar de zwemles, tennis en feestjes rijden (en nu is het nog maar enkel de oudste die hobby's heeft, wat zal dat worden met drie?!)
Onze vakanties werden in het begin van het jaar vastgelegd en er werd een hele puzzel samengelegd om de kinderen toch maar zo weinig mogelijk naar de opvang te moeten sturen.
We namen dan ook vaak afzonderlijk vakantie en hadden enkel in de zomer 2 weken samen (het eerste schooljaar van Bas zelfs maar 1 week).
Ik kon door mijn job nooit verlof nemen in het begin of op het einde van de maand.
En rara, wanneer vallen de meeste schoolvakanties? Inderdaad, voor mij geen krokus, herfst of kerstvakantie. En ook geen vakantie wanneer de creche sluit, ah neen want die sluiten eind juli en begin augustus. Ik mocht dus vakantie nemen als mijn kinderen op school of in de opvang zaten.

De oplossing was deeltijds werken, al was het ziekte en vakantieprobleem dan nog niet opgelost.
Ik stelde de vraag aan mijn werkgever om deeltijds of flexibeler te kunnen werken (liefst binnen de schooluren) maar dat kon spijtig genoeg niet.
Ik kon dus mijn job niet blijven combineren met mijn gezin en nam een moeilijke beslissing.
Na zeven jaar was die job een deel van mijn leven geworden, mijn collega's waren er toen ik trouwde, na de geboortes van onze kinderen, bij de eerste schooldag, na een zware nacht met zieke kindjes,..
Toch werd de knoop doorgehakt en gaf ik mijn ontslag. De kinderen zijn nu klein en hebben mij nu nodig, dus waarom ook niet?
Ik kan nog altijd beslissen om binnen enkele jaren terug te gaan werken, toch?
Ik studeerde interieurvormgeving aan Sint Lukas te Brussel maar belandde in een totaal andere sector, en ik moet zeggen dat ik het creatieve in mijn job wel mistte.
Ik ga hier natuurlijk niet zitten niksen en profiteren van de werkende mens. 
Neen, er zijn veel plannen! Ik moet nog eens goed nadenken over wat ik allemaal wil doen in de toekomst. Een cursus Illustrator volgen bijvoorbeeld, zodat ik zelf mijn stoffen kan ontwerpen, of leren meubels stofferen, of de opleiding kleuterleidster volgen of misschien een klein webwinkeltje openen.
Je ziet, vervelen zal ik mij niet. Ik voel dat ik de juiste beslissing nam voor ons gezin, en dat vieren we door iets weg te geven aan alle volgers van de blog die hier een reactie achterlaten.
Je kan een extra kans wagen op facebook, want daar geef ik nog eens hetzelfde pakketje weg.
Meedoen kan tot 30/06, daarna maak ik de winnaar bekend.

Een halve meter eekhoornstof (eigen ontwerp, Spoonflower)
Een halve meter busjestricot (teveel van gekocht op het stoffenspektakel)
Wie zelf niet naait kan ook kiezen voor een kleedje, rokje of t-shirt in één van deze stoffen.



72 opmerkingen:

  1. Ik vind dit een heel knappe beslissing! Veel succes met je zoektocht naar een nieuwe job in iets dat past bij je gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met deze keuze! Vind het heel dapper van je! Heb dezelfde keuze gemaakt 1,5 jaar geleden en nog geen dag spijt gehad. Wel ben ik gelijk mijn eigen bedrijf gestart en ondanks de crisis loop ik er redelijk goed door heen. Geniet ervan. En ik doe graag mee met de give away. En wat een super leuk stofje heb je zelf ontworpen ... (Moet je vaker doen;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een moedige beslissing! Ik wens je alle geluk toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie beslissing! Ik sta zelf in het onderwijs, dus ik ben met mijn gat in de boter gevallen wat betreft 'kinderopvang'. En heel vaak moet ik denken aan mama's zoals jij, het combineren van alles is geen lachertje in jullie geval.
    Ik doe graag mee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jij beschrijft is hier ook dagelijkse kost
    Something's gotta give, maar zo'n beslissing durf ik (nog) niet nemen :)
    veel succes!
    ik schuif graag mee aan voor de give-away

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een goede beslissing, lijkt me. Ik hoop dan ook echt dat je meer rust en genot in je leven kunt brengen.
    En ik doe natuurlijk graag mee met je giveaway, wat een mooie stofjes! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bravo mam! Nieuwe deuren gaan open .... Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat moedig van je!
    En die give-away, daar doe ik graag aan mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moedige beslissing! Ik weet zeker dat je er geen spijt van zult hebben. En ik doe graag mee met je give away, zo'n leuke stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. amai amai een zware beslissing
    ik heb bijna een jaar genoten van half time werken(en ik sta wel in het onderwijs) maar ook al hebben wij veel vakantie , hier was er een kleintje die na ene moeilijke start aan zijn leven vaak ziek was
    toen besliste ik ook eind augustus om een stap terug te zetten en dat deed ik dit jaar opnieuw
    ik heb ervan genoten en zie nu al op tegen september, de drukte, het s morgens om 6uur opstaan en om 7uur vertrekken, pffffff op een dag hoop ik om ook eens de knoop door te hakken :)) maar durf en kan dat hier nog niet financieel :))) toitoitoi en genieten!!!!werken om te leven en niet leven om te werken he

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Respect voor je beslissing! En ik doe maar al te graag mee met je give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Respect voor je beslissing! En ik doe maar al te graag mee met je give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ken het getouwtrek tussen privee en werk maar al te goed... dus ik begrijp je beslissing helemaal!
    Ik doe graag mee aan je give-away! Want het zijn alletwee hele schone stofkes!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pffrt, wat een zware beslissing zeg!
    Ik doe heel graag mee met de weggever! Ben gek van die busjesstof, ik had hem ook gezien op het stoffenspektakel, maar ik heb hem toen niet gekocht...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik nam dezelfde beslissing zo'n 12 jaar geleden, en heb er nog geen moment spijt van gehad!
    Ondertussen is mijn gezinssituatie wel wat veranderd ( veel meer kinderen....:) !)....en nu zou het zelfs onmogelijk zijn om terug buitenshuis te gaan werken.
    Maar gelukkig kunnen we ons goed bezig houden met creatieve ideeën.
    Die opleiding illustrator lijkt me geweldig, zou ik zelf ook wel willen doen trouwens!
    Stoffen ontwerpen ligt je duidelijk al wel.....de eekhoorntjesstof is SUPER!
    Dus...ik doe uiteraard graag mee met je give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goede beslissing! Ik ben zelf ook minder gaan werken na de 2de en nu zwanger van de derde. Werken kan je altijd nog, je kinderen zien opgroeien niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel goede beslissing! Ik nam dezelfde beslissing ruim anderhalf jaar geleden en ben sinds januari 2012 een 'thuisblijfmoeder'. Ik was bang mijn rol als collega te missen maar helemaal niets van dat alles. Ik help veel op school en heb weer andere contacten gevonden. In het huis brengt het veel rust met zich mee, er is weer ritme en dat doet iedereen goed! Ik hoop dat het jou net zo goed bevalt als mij!
    O, en natuurlijk doe ik mee aan je give away! Die volkswagen busjes vinden mijn zoons geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goede beslissing, ik heb ook voor mijn kids gekozen en er nog geen moment spijt van gehad. je zal zien dat er andere deuren open gaan en dingen op je pad komen waarvan je anders niet had durven dromen. Tijd voor je kids is het mooiste cadeau dat je hun kan geven. ik ga op tijd met één kind eens iets doen op maat van zijn of haar interesses, zelf nu ze groot ze blijven we dat doen, het schept een heel fijne warme band met je kind, ze krijgen even alle aandacht en dat mag ook als ze uit een gezin met meerdere kinderen komen.
    Volg je hart, volg je creativiteit en vooral je kids want het gaat snel!
    Ik doe graag mee, die eekhoorntjes zijn zo super!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een dappere beslissing en als het goed voelt is het zeker de juiste. Je kinderen zullen je eeuwig dankbaar zijn. Een moeder die geen stress heeft is vast de leukste moeder die er is.. Ook ik doe graag mee aan je give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben hier net voor het eerst op je blog terecht gekomen via de website van blogmadammen.
    Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen :-) Ik hoop op een dag toch ook het fulltime werken (gedeeltelijk) achter mij te kunnen laten en er meer te zijn voor mijn gezin. Ik denk dat ik niet zal twijfelen van zodra het financieel mogelijk is.
    Veel succes met je toekomstplannen. Ik volg je nu ook via bloglovin en doe uiteraard mee aan deze give away. Stofjes komen hier zeker van pas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. R*E*S*P*E*C*T voor je beslissing! Je kids zijn nogal eens Lucky bastards zeg...
    En hé, ik doe gaarne mee met je give-away!
    Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dappere beslissing. Toch jammer dat werkgevers soms niet flexibeler zijn... Ik stel nu wel voor dat je volledig gaat voor die stoffen ontwerpen want ik ben kei hard fan van die eekhoorntjes. Ik ben je eerste klant, maar nu wil ik gewoon winnen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Moedige en mooie beslissing, jullie zullen er vast allemaal van genieten! Ik waag mijn kans voor de mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Applaus!! Goed van je! En ja ik doe graag mee, die eekhoorntjesstof is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel knappe en moedige beslissing! Ik doe heel graag mee aan de give-away! Ik ben helemaal verliefd op dat eekhoorntjesstofje van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Veel plezier en succes met de nieuwe richting die je kiest. De eekhoorntje zijn super, die zouden hier vanpas komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Klinkt als een goede beslissing. En ik doe graag mee voor de eekhoorntjesstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh super! Ik vind dat je een hele goede beslissing genomen en voor kwaliteit in je leven gekozen hebt! Geniet ervan!!!
    Ik doe heel graag mee voor een stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vind het heel moedig dat je zo een moeilijke beslissing hebt genomen! Hij is niet evident maar zal je allicht veel meer kwaliteit in je leven opleveren, vooral met de kindjes dan! En dat er nieuwe projecten op je weg zullen komen, dat staat zeker vast!

    En ik doe natuurlijk ook heel graag mee met de give-away! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Haaaa, wat verfrissend om dit te lezen. Ik loop tegen hetzelfde aan en sta ook op het punt om zo'n beslissing te maken ('t is te zeggen: niet stoppen met werken maar een carrièreswitch). Moedig van je om de knoop door te hakken! (ik modder nog wat aan)
    Ik doe graag mee met de give-away.
    Trouwens, die cursus Illustrator kan ik je ten zeerste aanbevellen. Héél erg leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik nam 2 jaar geleden een gelijkaardige beslissing. we waren allebei zelfstandige met 2 kleine kinderen, dat kwam niet goed :-) en ik heb er nog geen spijt van gehad. het is "nu" dat telt he. geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Moedige beslissing maar oh zo begrijpelijk! Heb een zoontje van 11 maanden en heb al serieus men handen vol... En jij dan met 3 kereltjes! (",)
    Ik ding graag mee naar de stofjes! Helemaal zot van de eekhoorntjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een moedige beslissing! Geniet ten volle van jullie 3 schatten, want het gaat allemaal zo snel...
    Ik waag graag een kansje voor de stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Een keuze waar het nageslacht alvast niet rouwig om zal zijn! Geniet van de quality time (en trek dan meteen mijn naam uit het zakje :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Geniet van je beslissing, en een nieuwe carrière als stoffenontwerper zie ik al helemaal goed komen. De eekhoorntjesstof is dan ook supermooi. Ik doe graag mee voor dat stofje. Hopelijk zien we nog veel mooie creaties van je hand. Veel plezier met je eerste grote vakantie samen met de kindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Proficiat met je beslissing. Stofjes ontwerpen kan je blijkbaar al goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een moedige beslissing! Ik win graag iets om dit samen met jou te vieren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Proficiat met je beslissing! Als je creatifief bent en dat niet kunt uiten in je job dan mis je vaak iets. Ik heb ook mijn ontslag gegeven en ben voor kleuterjuf aan het studeren nu. Mijn eerste jaar zit er bijna op. Het is soms zwaar maar er wacht mij een mooie toekomst waar ik al mijn energie en creativiteit in kwijt kan. Ik hoop dat je een job vindt die je graag doet, maar toch nog voldoende met je gezin kan spenderen. Geniet nu maar eerst van je gezin!

    Groetjes charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Gefeliciteerd met je beslissing! Ik nam 2 jaar geleden de beslissing om halftijds te gaan werken want ook hier was beide ne full-time steeds maar weer puzzelen. En gelukkig nu wat meer tijd om te ademen en leuke dingen te doen.
    Ik doe graag mee aan de give-away om deze nieuwe start samen met jou te vieren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Super leuk.
    Ik ben ook thuis voor de kindjes en het brengt rust in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Groot gelijk ! Ook al zal het misschien wat moeilijk worden !
    Kleuterleidster is tof, waarom niet voor lagere school, als ik je schrijfsels lees........
    Groetjes
    Vee
    O ja, ik doe graag mee met de give away

    BeantwoordenVerwijderen
  42. mooie beslissing. En echt, niks doen met kleine kinderen thuis? geloof daar maar niks van haha. En inderdaad, nu hebben je kinderen je nodig. Het was voor mij ook nog een van de beste beslissingen (al komt erondertussen steeds meer werk spontaan op mijn pad).

    En ik waag graag een kansje voor de stofjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Moedig zeg!
    En o. Ik ben dol op de eekhoorntjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. hele dappere keuze,
    maar gelijk heb je ook,
    wanneer ze klein zijn, hebben ze je vaak hard nodig,
    dus waarom er dan ook niet zijn voor ze?
    werken kan je altijd nog, er zal altijd wel werk genoeg zijn om te doen,
    dus geniet nu van die kleintjes, nu ze nog klein zijn ;)
    en natuurlijk waag ik ook graag een kansje op deze stofjes
    ( het busjesstof is absoluut m'n favoriet!!)

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Eindelijk iemand die ook deze beslissing heeft genomen. Ik zelf heb de beslissing 14 jaar geleden genomen en tot nu toe geen spijt. Wat je altijd blijft missen zijn collega's om over van alles en nog wat te praten. Maar wat je ervoor terugkrijgt kan niemand je meer afpakken.
    Geniet er maar van.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik kan me alleen bij iedereen aansluiten. Ferm! Ons gezin zou nu ook wel wat rust kunnen gebruiken. Heb even 4/5de gewerkt maar moest daardoor eigenlijk nog harder werken en het bleef jagen op twee terreinen. Ik werk nu terug full time maar het blijft wel jachten en jagen. Moet nu vast wel als een hele opluchting voelen nu het piekeren over de te nemen beslissing voorbij is.
    Ik wil heel graag die stofjes winnen. En als ik ze niet win, kan ik dan die met die eekhoorntjes bij jou bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Gefeliciteerd met de beslissing! Hopelijk brengt het rust in jullie gezin. UIteraard... doe ik mee aan je give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Een heel moedige beslissing, maar eentje waar je de vruchten van zal plukken! Geniet met z'n allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. net je blog ontdekt...
    ik wil je ook feliciteren met je beslissing. als je kinderen klein zijn is het inderdaad het moment om van hen en met hen te genieten!
    (ik doe natuurlijk ook graag mee met je give-away; zo'n mooie stofjes!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Proficiat met je moeilijke maar goeie keuze.
    De kinderen gaan hier volop van genieten.
    Dat eekhoorn stofje is geweldig. Wij doen graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Je kinderen zullen hier echt van genieten! Ik heb zonet mijn 4/5 aangevraagd vanaf september en kijk er nu al naar uit! Oja, ik waag een kans voor de stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik geniet momenteel van mijn vroegtijdig zwangerschapsverlof en van mijn eenjarig zoontje en ik kan er helemaal in komen dat de rust welkom zal zijn! Groot gelijk dus!
    Ik zou maar al te graag de leuke stofjes winnen om nog meer babyspulletjes te fabriceren...

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Knap dat je die beslissing kon maken (ik slaag er niet in...twijfels twijfels...)! Wat zal je hiervan genieten!
    Ik ontdek net je blog en blijf hem volgen. Ik doe ook graag mee met je give-away (die eekhoorntjes zijn super!)

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Heel veel succes! En kleuterjuf zijn is echt plezant, ik spreek uit ervaring :-)... Je eekhoornstofje is trouwens zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Wat een dappere beslissing, echt eentje met liefde voor je gezin! Ik doe graag mee voor deze mooie stofjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Grote stap... als jij illustrator kent, wil je het mij dan leren?

    BeantwoordenVerwijderen
  57. wauw wat een knappe en dappere beslissing. ik denk zelf ook al even in die richting maar durf het niet. zelf ook drie kinderen en drukte van jewelste, mijn man is vaak weg voor het werk en dat maakt het moeilijk. Maar we kunnen het financieel niet laten, en dan mag ik blij zijn dat ik juf ben want dan heb ik nooit opvang in de vakanties nodig. grotejes en ik vind je dapper.
    wil ook wel meedoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Waarschijnlijk niet gemakkelijk die knoop maar als ik het zo lees wel goed doorgehakt!
    En ik doe ook graag mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Veel succes met je nieuwe toekomst!
    Hier ook een thuismanager ;-), bij mijn zoontje heb ik gezin en huishouden nog gecombineerd met werk, maar hier ook een man die eigenlijk voor 2 werkt waardoor dat alles op mijn schouders terechtkwam waardoor we na de geboorte van de dochter hebben beslist dat ik thuis bleef.
    En nu met een kersverse spruit erbij van 7 weken ben ik wel blij dat we het kunnen.
    Je gaat het zalig vinden om die lachende snoetjes te zien als je ze 's avonds zelf kan gaan afhalen aan de schoolpoort :-)

    Ik waag ook graag mijn kans voor de stofjes :-)

    Groetjes Frullemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ook via deze weg nog eens veel succes gewenst! Goeie beslissing, denk ik! Ik vroeg me al af hoe je het allemaal gecombineerd kreeg! ;-)
    En natuurlijk waag ik mijn kans voor de superleuke stofjes! :-)

    Grtjs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Wat een keuze die een mens soms moet maken hé. En eigenlijk is het simpel, je kiest ervoor om je kinderen het beste mee te geven. Maar uiteraard komt er veel meer bij kijken dan dat alleen. Ik hoop dat alles op zijn plooi valt nu je de beslissing genomen hebt, ik vind het heel erg moedig, 't zal niet makkelijk geweest zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat heel wat nieuwe en onverwachte kansen zich zullen aanbieden!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. anneleen vlayen15 juni 2013 om 13:13

    moedige beslissing, maar wel een goede denk ik,
    ik doe ook graag mee voor de give away,
    groetjes Anneleen

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Knappe beslissing!

    Ik doe graag mee met de give-away :D

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Heel sterk van je om die beslissing te maken. Maar ik denk dat je veel gelukkiger zal zijn. Nu zorgen dat je genoeg contact houdt met vriendinnen en niet in een sociaal gat valt. Tijdens mijn bevallingsverlof had ik daar serieus last van!

    Het eekhoorntjesstofje is gewoonweg prachtig!! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Wat goed dat je voor je gezin kiest!
    Ik heb toen mijn dochter 4 was ook gekozen voor haar(en ons gezin). En daar ben ik nog altijd blij mee dat ik dit heb gedaan. Inmiddels werk ik nu wel weer 25 uur in de week maar op een plekje waar ze rekening houden met mijn gezin. Ik kan mijn kinderen elke dag zelf naar school brengen. De ene keer gaan ze naar de BSO en de andere keer naar oma. Wij zijn hier alle vier blij mee!
    Super stofjes zijn het!

    Ik moet deze week nog heel druk bezig met een jurkje voor de trouwerij en daarna heb ik heerlijke freubel tijd voor een nieuw rokje misschien wel van jouw leuke stofjes.

    Groetjes Bloemar.

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Ik doe ook graag mee met de give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. ook ik ben een bewuste thuisblijfmama.
    Mijn man is zelfstandig en klopt vele uren, alle zorg voor de kindjes komt op mijn schouders. Het is de beste beslissing geweest. Financieel is het wel wat aanpassen maar het gevoel er altijd te kunnen zijn voor je gezin is zalig. Natuurlijk kan iedereen dit ook niet zomaar.
    Je zal er zeker geen spijt van hebben en je dagen zullen voorbijvliegen, je zal je zeker niet vervelen.
    En ik doe mee voor de busjesstof!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. ik weet zeker dat je de goede beslissing hebt genomen! ik gaf zelf 27 jaar geleden mijn ontslag en werd full-time huisvrouw. ik volgde avondcursussen ivm computer, volgde een 5-jarige opleiding interieur, deed veel vrijwilligerswerk, had tijd voor de kinderen, ... na 20 jaar, toen de jongste van de 4 kinderen in het 5e leerjaar zat, ben ik terug werk beginnen zoeken. ik werk nu deeltijds, hele leuke job, vlak bij huis en heb nog tijd genoeg voor gezin en hobby's. heb nooit spijt gehad van de beslissing die ik toen nam! hopelijk voor jou hetzelfde!
    o ja, en ik doe graag mee aan de give-away. graag het busjesstofje, kan ik wat leuks uit maken voor ons kleinzoontje van 3,5 maand ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Een moedige beslissing die ik enkele jaren geleden ook nam, en nog geen seconde spijt van gehad. Geniet van alle momenten, en veel succes met wat je ook zal doen! Wij houden van origineel, dus doen we graag mee voor de prachtige eekhoorntjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Veel succes met je nieuwe uitdaging !!!
    Hele toffe stofjes, daar waag ik mijn kans op...

    BeantwoordenVerwijderen
  71. proficiat met je beslissing, niet makkelijk, maar daar gaat nog iets moois uit voortkomen, 'k voel het :-) Mijn zoontje is zot van eekhoorns ... ik zag dat stofje op de foto en dacht ... JA, da's iets voor onze vic! Perfecte achtergrondkleur ook ... en toen zag ik dat je 't zelf maakte, helemaal super!! Voila, 'k ga dus nu efkes duimen tot het het einde van de maand :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Veel te laat voor de give-away, maar wilde je toch ook nog even laten weten dat ik dit een moedige beslissing vind. Ik worstel daar zelf ook al jaren mee maar durf de beslissing maar niet nemen, vooral omwille van het financiële aspect. Hoewel ik ergens wel weet dat , mits een andere levensstijl, het wel zou kunnen lukken. Respect voor je beslissing!!

    BeantwoordenVerwijderen