maandag 14 oktober 2013

Een beetje warmte

Zoals jullie hier al konden lezen vierden wij op 28 september een groot feest, de verjaardag van Bas en het doopfeest van Boris.
Wat we toen nog niet wisten was dat een andere mama en papa op diezelfde dag afscheid moesten nemen van hun kleine Basje, een heel klein, mooi en dapper ventje van amper een maand oud. Ik krijg er nog steeds tranen van in mijn ogen en vaak rollen ze ook over mijn wangen, het leven kan toch zo oneerlijk zijn.
Ik wou de mama en papa toch een beetje warmte brengen en maakte een warmtekussentje in de vorm van een wolk, omdat mijn Bas zei: 'Kleine Bas zal zeker een hele mooie ster worden mama'.
Wij zullen vanaf nu ook iedere verjaardag van Bas eens naar die prachtige ster kijken.

Ik maakte eerder al eens een warmtekussen met kersepitten, en wou nu eens rogge gebruiken omdat dat toch zachter is. Maar de madam van de plaatselijke Aveve raadde mij gewone tarwe aan. 
Ik kocht meteen een grote zak en maakte voor de jongens ook een kussentje.
Bas ging voor de robot, Guus wou een auto en ikzelf koos voor Boris kleurrige vogeltjesstof.


7 opmerkingen:

  1. Het leven zit inderdaad soms heel oneerlijk in elkaar. Veel sterkte aan de mama & de papa van kleine Bas!
    Maar zoals in het verhaal van de Kleine Prins ergens op de laatste pagina's staat: "Voor mensen hebben sterren een verschillende betekenis. Voor sommige mensen, die veel reizen, dienen ze als gids. Voor anderen zijn het alleen maar lichtjes. Weer anderen, de geleerden, zien er grote vraagstukken in. Voor die ene zakenman die ik ken waren ze van goud. Maar al die sterren zwijgen. JIJ zult sterren hebben zoals niemand anders ze heeft.... Als jij s nachts naar de hemel kijkt zal het zijn alsof alle sterren lachen - omdat ik een ster bewoon en omdat ik lach! En als je eenmaal getroost ent dan zul je blij zijn dat je me gekend hebt. Je zult altijd mijn vriend zijn en je zult met me mee willen lachen. En dan zul je van tijd tot tijd voor je plezier het raam open, doen..." Voor hen en voor iedereen die Bas heeft gekend, hoop ik dat er ooit zo'n moment gaat komen dat ze naar hun sterretjes kunnen kijken, en dat er dan een glimlach op hun gezicht komt. Veel sterkte!
    P.S. leuke ideetje om eens een kersenpitkussentje in een leuke vorm te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pfff ... daar word je stil van ...:-(( veel sterkte voor de mama en papa van basje x

    de kussentjes: ... ik heb al getest met vanalles, ... en ben uitgekomen bij lijnzaad ... dat blijft langer warm, is heel klein en dus lekker zacht (en ruikt niet naar brood als je het opwarmt)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, daar kan je alleen maar stil van worden... zo verschrikkelijk... ik denk dat er geen ergere en grotere pijn bestaat dan je kind te moeten afgeven... veel sterkte aan de ouders en de omgeving! Lief van je dat je voor hen een warmtekussen maakt... Een mooie symbolische steun!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat erg, ik krijg er kippenvel van. Lief van je dat je hen wat warmte wil geven...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brrrr, het zou niet mogen. Het leven is inderdaad oneerlijk.
    Lief dat je hen zo'n kussen hebt gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie kussentjes ... misschien een kleine troost

    BeantwoordenVerwijderen