zaterdag 9 november 2013

Recyclageslaapzak

Er werd mij gevraagd om van een lievelingskleedje (dat vaak gedragen werd tijdens de zwangerschap) iets te maken voor de baby's.
Natuurlijk, ik zie een uitdaging altijd wel zitten!
Het plan was een slaapzakje, de eerste keer voor mij. Ik tekende een patroon over van een bestaande slaapzak, dat lukte mij nog. Maar daarna liep het niet echt zoals gepland.
De stof van het kleedje was heel fijn, rafelde enorm en was dus absoluut niet makkelijk om mee te werken. Na enkele keren alles opnieuw los te maken omdat ik de wattine er verkeerd in stak moest er overlockt worden, en toen ging het helemaal fout! Ik ging gewoon met mijn overlockmes door de bovenkant van de slaapzak!
Na mezelf serieus vervloekt te hebben probeerde ik een oplossing te zoeken.
Een nieuwe slaapzak maken was geen optie, ah nee, want dan zat dat kleedje er niet meer in.
Ik stikte er dus een beetje paspel tussen en probeerde het zo goed mogelijk te herstellen.
Lesje geleerd, opletten met de overlock en nooit meer iemand zijn lievelingskleedjes kapotknippen.

 
En daarna moest ik even iets doen waar ik mezelf wel in vertrouw omdat ik ze ook al heel vaak heb gemaakt, kruippakjes!


7 opmerkingen:

  1. Oh het overlockmes is meedogenloos. Goed opgelost!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, zo kruippakje moet ik ook eens snel maken... Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welk patroon gebruik je voor de kruippakjes? Ik zou er ook een aantal moeten maken, en deze zier er wel tof uit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oo wat een heel mooi pakje..
    Welk patroon gebruik je hiervoor? en waar heb je het gekocht?
    Gr Femke (een beginnend naaister)

    BeantwoordenVerwijderen