vrijdag 13 juni 2014

Mijn

Onze jongste zoon is in de periode waar alles van hem is. 'Mijn' is een woordje dat hier nogal vaak valt de laatste tijd. Met twee oudere broers moet hij natuurlijk constant in de verdediging gaan, want de periode van iets uit zijn handen te trekken en er snel iets nieuws in te stoppen is voorbij.
Boris laat zich niet kennen tussen al dat geweld, als er iets afgenomen wordt schreeuwt hij boos 'mijn', en soms kunnen de grote broers het speeltje ook naar hun hoofd gegooid krijgen.
Als we foto's benoemen van ons gezin kan hij al goed mama, papa, Bas, Guus en 'mijn'. Hij zegt niet 'Boris' of 'ik' tegen zichzelf maar 'mijn', grappig hoor!

Ik maakte de laatste tijd heel wat spullen voor 'mijn', hier zie je ze eens op een rijtje.
Laten we beginnen met de patronen uit La Maison Victor.

De Harlequin jurk maakte ik in tricotcoupons van het stoffenspektakel, ik nam daarvoor een maatje kleiner dan normaal en versmalde de mouwen.



De Sunnypants maakte ik een keertje in een Fragiletricot van bij Mondepot, en een keertje in katoen van bij Liesellove. Voor de versie in tricot neem je best een maatje kleiner dan gewoonlijk, voor de katoen is dat niet nodig.



Dan maakte ik nog een rokje, ook met een stofje van Mondepot.


En tot slot nog 2 jurkjes die ik vorig jaar al maakte, maar denk ik nog niet heb getoond.
Ik denk dat het allebei patroontjes uit de knipmode waren, maar ben echt niet zeker uit dewelke.



12 opmerkingen:

  1. Amai zeg, wondermooi allemaal! Toffe stofjes ook!
    En ik ben stiekem een beetje jaloers, want iets voor mezelf naaien gebeurt niet vaak en als ik het dan doe, dan past het van geen kanten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, zo productief! Die sunny pants ga ik hier binnenkort ook voor mezelf maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goed zeg ... ik ga met dat zelfde stofje dezelfde broek maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooo heel mooie collectie! Jij kan er weer even tegenaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaai, dat groen kleedje zou ik ook wel willen. En die sunny pants, ik moet die ook eens maken denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk blog heb je, ik kom via via. Wat me nou bij dit blog het meest opvalt is dat je gewoon bij iedere outfit (andere) bijpassende schoenen hebt! Wauwie, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen