vrijdag 27 juni 2014

Over juffen en de meester

Vandaag zetten wij zoals velen onder jullie de juffen en meesters in de bloemetjes. 

Laten we beginnen met de meester van Bas, meester Ruben van het eerste leerjaar.
Ik heb ergens gelezen dat het goed is voor jongens om meesters te hebben, mannelijke rolmodellen (buiten de papa) zijn nodig en goed voor de ontwikkeling van kleine jongens.
Ik ging dit jaar regelmatig mee op uitstap met het eerste leerjaar en zag toen waarom ze allemaal zo fan zijn van hun meester. Hij kan zich helemaal inleven in hun wereld, mee het zotteke uithangen, grapjes maken en vooral ook veel wijsmaken (en ze geloven dat ook allemaal!). Dat hij speciale achteruitkijklenzen heeft bijvoorbeeld, uit de chinese winkel in Antwerpen, geweldig!
De laatste week was nog een erg drukke voor Bas, gaan slapen op school, sportdag, schoolreis, verjaardagsfeestjes, het kon niet op. Maar genoten heeft hij absoluut dit schooljaar!

Voor de meester die mijn oudste zoon leerde lezen en schrijven vond ik een zeer toepasselijke stof en aangezien hij ook een grote voetbalfan is gebruikte ik ook rood-geel, de kleuren van KV Mechelen.

Een leeg mandje afgeven is natuurlijk maar niks, gelukkig vond ik inspiratie bij haar en maakte Duvel-etiketten van Bas.





























Op woensdag bleef de meester altijd een dagje thuis om voor zijn eigen kindjes te zorgen, en dan nam juf Veerle het over. Ik vond dat zij ook een cadeautje verdiende en maakte voor haar een kersenpitkussen in een vrolijk stofje, omdat ze zelf altijd zo vrolijk is!


Guus rondde zijn eerste volledige schooljaar af in de eerste kleuterklas. Voor de kerstvakantie nam hij afscheid van 'zijn' juf Tinneke, waar hij nog steeds mee wil trouwen.
Daarna namen juf Jessica en juf Julie het over, ook 2 hele leuke juffen waar hij een superfijne tijd mee heeft beleefd!
Ze werden toevallig allebei vorig jaar mama van een dochter, dus bij gebrek aan inspiratie voor een juffencadeau maakte ik 2 schattige jurkjes voor hun dochters. Ik hoop dat ze daar even gelukkig mee zullen zijn!


En dan nu, vakantie!!! Geniet ervan allemaal!

13 opmerkingen:

  1. Of ik nu juf of meester was bij een van jouw kindjes, ik zou serieus in mijn handen gewreven hebben bij het ontvangen van zo'n fijne bedankingen :). Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ook wel juf van jouw kindjes zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel toffe cadeautjes!
    Die kleedjes voor de juffen hun dochters vind ik heel goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai, leuk he idd. leuk om te krijgen... van waar is het letterstofje als ik vragen mag ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die juffen en meester zijn met hun gat in de boter gevallen, leuke kado's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stuk voor stuk zalige cadeautjes ! Jij zult wel gescoord hebben hoor bij die meester en de juffen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn nog eens toffe geschenkjes, die gaan daar enorm blij mee zijn allemaal, en zeker de meester hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stuk voor stuk leuke cadeautjes!
    Ik wilde nog vragen waar schoonschrift-stofje vandaan komt, maar lees het net hierboven ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke geschenken ... Ik maakte ook een jurkje dat vonden ze super

    BeantwoordenVerwijderen