vrijdag 26 september 2014

Over de zoon en de poppenhoek

Vier werd hij al, mijne middelste zoon.
Ik kan mij zijn geboorteverhaal nog herinneren alsof het gisteren was, de tijd vliegt!
Ondertussen is Guus nog altijd een even lief, vrolijk en zacht ventje. Nog steeds mijn grootste knuffelaar en ook wel heel gevoelig. Zo weende hij vorige week een ganse avond omdat een vriendje uit zijn klas had gezegd dat hij zijn vriend niet meer wou zijn, mijn hart brak!
Een mama van een meisje uit de klas kwam mij laatst vertellen dat ze zo blij was dat haar dochter met een gevoelige jongen als Guus speelt en niet met zo één van die wilde jongens.
Want in tegenstelling tot zijn oudere broer speelt Guus wel graag met de meisjes.

Toen ik hem vroeg wat hij graag wou voor zijn verjaardag antwoorde hij: 'een poppenhoek', tja dat is zowat het enige dat we hier nog niet hadden.
Dus ik naar Ikea, een poppenbed gekocht, gevloekt omdat de vijzen langer waren dan de gaten diep, er andere vijzen doorgeboord, een dekentje en kussen gestikt en mijn oude popje haar roze pyama vervangen door een nieuwe.
Missie geslaagd, het kind was blij en de kleine broer ook!

 
  





Op school werd er gevierd met cakejes die we samen maakten, Guus mocht vandaag de helper zijn en werd door de juf mooi geschminkt als een tijger. Hij had genoten van al die aandacht!


Vorige woensdag vierden we zijn feestje voor zijn vriendjes, hij wou een superheldenfeest dus ik kocht enkele goedkope t-shirts, verknipte ze en zette er voor elk kind zijn eigen letter op, ook een groot succes!



<a href="http://www.bloglovin.com/blog/5317547/?claim=g9qrhaq4bj9">Follow my blog with Bloglovin</a>

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk poppenbedje en een hele lieve tijger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi zit ie zelf in dat bedje :)
    super idee die capes, dat ga ik onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supercadeautje! En wat een leuk idee, die capes. Oh, en gelukkige verjaardag Guus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke capes! super idee om ze van een goedkoop shirt te maken ook.

    BeantwoordenVerwijderen