donderdag 23 oktober 2014

De klasfoto, de lelijke broek en het hemd

'Wauw, is dat speciaal voor de fotograaf?' hoorde ik de juf maandagochtend tegen een meisje zeggen aan de schoolpoort.
Lap, vergeten!
Wat heb ik mijn kinderen deze morgen aangedaan?
Ok, allebei een jeans en een trui, valt nog mee.
Als ze die nu maar niet uit doen voor de foto, want de t-shirts die ze aanhebben zien er nogal afgewassen uit.
Waarom kijk ik 's morgens toch niet gewoon even in het boekje of de agenda?
Soit, er was niks meer aan te doen.

Na schooltijd ging ik de jongens terug oppikken.
Guus komt afgelopen met een lelijke jeans waar ook een mega gat inzit.
'Ik had pipi gedaan in mijn broek mama, en mocht een broek van de school aan'
Help!
'Ja, en hij staat zo op de foto' stelde Bas mij gerust.
Nog nooit had hij een ongeluk dit schooljaar (daarom stak er ook geen reservebroek meer in zijn boekentas), Murphy zeker?

De mensen zullen zeggen, 'amai, die dat daar die kleertjes maakt stuurt hare kleine met een gat in zijn broek naar school, schone reclame!'
Ik wacht dus bang af, en hoop toch een beetje dat hij achter een ander kindje staat of zo...

Maar allé, vorige week maakte ik een hemdje voor ons neefje Daan en Guus mocht dat even showen.










13 opmerkingen:

  1. haha... sorry, kon het niet laten van even te glimlachen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar, hier ook vergeten dat het fotograaf was en precies op die dag was het voor het eerst warm weer. Zoon wilde echt geen tshirt aan en dacht, ach wat maakt het uit dat hij het een dagje te warm heeft. Nu heeft hij een vest aan en de rest van de klas korte mouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hemdje! Was anders wel mooi geweest voor die klasfoto :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook mijn hoofd heeft veel weg van een zeef. Ach, later kijk je terug naar die klasfoto, zie je hopelijk geen gat in de broek en denk je terug aan deze dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie overhemd. Gelukkig heb ik dit jaar een kalender gekregen van school. Die hangt in de toilet. Elke verandering schrijf ik meteen op. Vorig jaar wel verkleed dag vergeten...... zonder kalender. Dat was veel verdriet voor Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook de kinderen naar school gestuurd in niet-zelfgemaakte kleding, door omstandigheden was het er gewoonweg niet meer van gekomen om nog iets af te krijgen voor die dag... zucht
    Een super leuk hemdje wel voor het neefje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zal ook maar eens vlug checken wanneer die klasfoto's er bij ons aankomen! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aii, hopelijk valt de foto toch nog mee. ;-)
    Al vond ik als kind dat die foto's nooit op iets trokken...
    Dat hemd is geweldig tof, die stof is zoooo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, dat overkomt mij ook... niet in de agenda kijken en lap...klasfoto, zwemzakken, ...!!
    Mooi Hemd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Machtig verhaal. gelukkig straalt hij op deze foto's wel :)

    BeantwoordenVerwijderen