maandag 23 februari 2015

En toen ging mijne jongste naar school

Vandaag ging Boris voor de eerste keer naar school.
Spannend moment altijd, vooral voor de mama!
Bas was er vrij gerust in dat hij zijn mannetje wel zal staan, en ik ook eigenlijk. Als ik zie wat die grote broers allemaal met dat ventje doen en hoe hij zich kan verdedigen hoef ik niets te vrezen.

Zoals verwacht verliep het afscheid aan de schoolpoort met het nodige drama, gelukkig kwam meester Hans hem meteen overnemen om naar de klas te gaan.
Een meester voor de peutertjes?' vragen veel mensen mij. 
Ja, dat zie je inderdaad niet veel! Maar het is een goeike hoor, en ik denk niet dat een vrouw het beter zou doen dan hij. 
Ik bewonder het hoe rustig hij met zo een hoop peutertjes omgaat en las trouwens ergens dat het voor jongetjes erg goed is dat ze op school ook mannelijke rolmodellen hebben.

Het zal hem goed doen, de school, maar ik ben toch stiekem aan het aftellen om hem vanmiddag te gaan halen!







Patroon: theo (zonen09)
Stof: Shine green coral (Atelier Brunette)
Stof: Cats and flowers (Cosmo)

17 opmerkingen:

  1. Leuk hemdje! Het ziet er meteen een heel meneertje uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat komt wel goed. Misschien wil hij vanmiddag niet eens mee naar huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf hemd! Cool die bloemen en contrasterende schouderstukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij ziet er helemaal klaar voor! Heel toffe Theo !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd een spannend moment voor de kindjes én de moeders! Echt een heel leuk hemdje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hach ja, ook ik stand vandaag met mijn jongste voor het eerst bij de poort, maar ja om tien uur ook al weer buiten ;) morgen een betere dag....
    en een meester? ik zou het hartstikke leuk vinden. volgens mij komt het veel te weinig voor!
    groetjes, r

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een meester zou ik zelf wel raar vinden. Misschien uit schrik dat hij harder zou zijn dan een juf. (zever uiteraard)
    Heel mooi hemdje alleszins, ik heb dat stofje hier ook nog liggen in een andere tint.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och! Ze worden toch zo snel groot hé! Ik zag net op mijn kalender dat ik Flor over enkele weken al moet gaan inschrijven. Hij is pas geboren!
    Maar wat een mooi hemdje zeg!! Totally in love with!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hemdje. En helemaal verliefd op de stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel sterkte met de eerste schooldagen/weken mama!! Prachtig hemdje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waw, dat hemdje! Heel cool!

    Ik hoop dat die eerste schooldag heel goed verlopen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hopelijk is de eerste schooldag goed verlopen?
    Zo’n tof en fleurig hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij is echt in stijl naar school kunnen gaan. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. In zo een mooie outfit naar zijn eerste dag school is geweldig!!
    Het gaat echt wel snel hé. Hopelijk is alles goed verlopen.
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. schoon ventje - schoon hemdje - hopelijk een super eerste dag!

    BeantwoordenVerwijderen