dinsdag 5 mei 2015

De eerste communie

Op 1 mei vierden wij feest, Bas deed zijn eerste communie.

Het was vanzelfsprekend dat mama daarvoor de outfits zou naaien.
Al van vorig jaar begon ik te zoeken naar leuke stofjes voor hemdjes. Er werden allerlei stoffen gekocht maar ofwel twijfelde ik, ofwel was zoonlief niet tevreden.
Er werden hemdjes genaaid, gepast en meneer de communicant was nooit helemaal content.
Tót ik een stofje met arenden vond. Hij vond het geweldig, ik ook, iedereen content!

Ik vond dat de twee andere broers in hetzelfde thema moesten zijn, 'waarom maak je het altijd zo moeilijk' vraagt de man des huizes zich dan af.
Tja, waarom eigenlijk? Het is gewoon sterker dan mezelf!
Dus er werd verder gezocht naar stofjes met vogels. Gelukkig zijn de jongste zonen nog niet zo moeilijk en waren ze meteen akkoord met de stofkeuzes van mama.
Het naaien kon beginnen! Drie hemdjes en drie broekjes werden genaaid, daarna nog op zoek naar leuke cardigans en schoenen en de zonen waren klaar voor de fotosessie.

De foto's werden gemaakt door Myra fotografie.
We hadden een superleuke sessie op locatie, ideaal met drie wilde jongens!

En geef toe, het is toch een mooi trio hé!
















Stof arenden: Roos en Violet
Stof eenden: Klijntje
Stof vogeltjes: Liesellove
Stof broekjes: Pauli 
Patroon hemdjes: Theo zonen09



21 opmerkingen:

  1. Knap, zowel de kleertjes, de foto's als jullie gezinnetje! Om trots op te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De foto's zijn echt super mooi.! De kleren ook, maar ik ben echt onder de indruk van de foto's. Knap werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n leuke foto's van al even mooie creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Omdat dit heel erg leuk is! Ik houd ervan! Prachtige jongens met vogels

    BeantwoordenVerwijderen
  5. proficiat! (eu met de communie maar ook met de geslaagde hemdjes ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo stijlvol vind je het in de winkel niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allemaal heel mooi!! Het stofje met de eenden is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een knap trio! Mooie foto's! En proficiat, ze zien er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Myra wist jullie prachtig te vangen. Het moeilijk doen werd beloond, het is een mooi geheel geworden! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Ik
    Hou van de kleertjes, de foto's en de lol die van je jongens afstraalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig mooie foto's! Maar vooral knappe naaisels en dito zonen! (de jongste is zo te zien een deugeniet :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtplaatje!!! Zowel de kledij als de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om te zien hoe drie broertjes in zo'n mooie Theo's rondlopen. Zonenmoeders verenigt u! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend! Prachtige foto's en prachtige combinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooi trio! Zijn de broekjes Cisses?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is een superreportage!!!
    Heel mooi & een dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooh, zo schoon! Perfect match die schattige zonen met hun knappe outfits! Ik ben fan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi! Tja en dat sterker dan jezelf drang, wij zij er blij mee echt schitternde eye candy voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi, ze stralen alledrie. (en jullie ook!)
    De hemdjes zijn echt geslaagd, ik hou van de combo met de cardigans, top!

    BeantwoordenVerwijderen