maandag 11 mei 2015

Moederdag

Maandagochtend vorige week.
Ik: Oei Guus, jij moest een glazen potje meenemen naar school vandaag!?
Guus: Ahja want wij gaan confituur maken voor moederdag!
Geweldig vind ik dat, een kind met zijn hart op de tong.
Ik denk dat hij bijna elke dag van de week zijn geheim verklapt heeft, bewust of niet.

Mijn kleinste man zweeg verdacht goed! Zelfs toen ik vroeg of hij iets aan het maken was zei hij dat hij het toch niet ging verklappen, ik vond dat straf voor een 2,5 jarige.
De oudste zwijgt altijd, als een graf.

Vrijdag, 15u24.
Nog geen 10 seconden binnen of het cadeau van mijne middelste was al uitgepakt, door hemzelf, voordat ik hem kon zeggen dat het eigenlijk pas op zondag moederdag was.
Het had allemaal lang genoeg geduurd voor hem, die confituur moest geproefd worden, armbandje gepast en gedichtje opgezegd, heerlijk!
Grote en kleine broer gingen samen naar boven om hun cadeau te verstoppen.
Ze komen terug van de trap.
En, is alles verstopt?
Jaja, mijn oorbelletjes liggen onder uw bed!



Zaterdagmorgen 5u10 (jaja, u leest het goed)
Ik hoor mijne jongste zoals iedere ochtend mijn kamer binnenkomen.
Hij kruipt onder het bed, knijpt in mijn arm.
Mamaaaaa, ik heb oorbelletjes voor u!!! (met een brede glimlach)
Het liefst had ik mij op dat uur nog even omgedraaid, maar hij stond daar zo lief met zijn pakje!
Pakje open, oorbelletjes aan (keitof gedaan trouwens!), versje opgezegd en gedaan met slapen!


En zondagochtend kreeg ik na het lekkere ontbijt waar mijn mannen voor zorgden ook het cadeau van mijne oudste.
Op moederdag, zoals het hoort.
Hij is nogal principieel in dat soort dingen.
De snoeppot die hij had gemaakt werd opengedaan en iedereen mocht eens proeven, zodat we lekker hevig en vol suikers op bezoek konden bij de oma's.



6 opmerkingen:

  1. ik moest van dochter lief mijn ogen toe doen terwijl ze het vertelde aan manlief wat ze had gemaakt. Nadien mocht ik mijn ogen (jaja oGen) weer opendoen en zei ze tegen Tom: niets verklappen hé. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig, die drie zo verschillende zonen! En de vingerafdruk-oorbellen zijn supertof, dat is iets om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig, dat kinderlijke enthousiasme en eerlijkheid! Dat zijn herinneringen die je moet koesteren...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een moederweekend! Heerlijk hoe verschillend ze toch zijn en inderdaad een super cadeau die oorbellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo tof! En 5u 's ochtends: auw... Mooie cadeautjes en super lieve tekstjes!

    BeantwoordenVerwijderen