vrijdag 5 februari 2016

Over Harry, Ninja en Peter

Naar jaarlijkse gewoonte werden de wensen voor de carnavaloutfits doorgegeven.
Hoe normaal ze dat eigenlijk al vinden, ik bedenk iets en mama voert wel uit.

Met drie zonen in huis ontdek ik Star Wars, Jurassic Park en Harry Potter.
En ik moet zeggen, net zoals mijn oudste zoon werd ik fan van Harry!
Ik maakte een zwarte cape met kap en naaide er een Gryffindor embleem op.
Dat kocht ik samen met een das en toverstaf in de Harry Potter shop in Londen.
Nog een brilletje uit de kringloopwinkel erbij en... 'lumos maxima'!




Guus ging voor een Lego Ninjago, een blauwe graag.
Ik naaide een losse broek en t-shirt met lange mouwen, dan kan dat daarna nog dienen als pyjama want onze verkleedkoffer zit ondertussen al overvol.
Op de t-shirt flockte ik een soort draak dat hij zelf koos en ik maakte nog een ninjamuts.
'Haajaa!'



Boris is niet zo'n carnavalliefhebber, verkleden is niet echt zijn ding.
Als ze op school rond een bepaald thema werken komen ze op vrijdag vaak met geschminkte gezichtjes of leuke kronen en hoedjes naar buiten.
Behalve Boris, die bedankt vriendelijk (hoop ik) voor schmink en hoofddeksels.
Maar toen ik voorstelde om een Peter Pan pak te maken was hij enthousiast!
Peter Pan past helemaal bij Boris zijn karakter.
Een knappe jongen met een mooie glimlach, avontuurlijk, eigenzinnig, gaat voor niemand aan de kant, kan vliegen zonder vleugels (of denkt dat toch) en doet lekker zijn eigen zinnetje.
Een snel klaar projectje. Legging in groene tricot en t-shirt in dunne fleece, nog een hoedje dat al in de verkleedkoffer lag en... 'second star to the right'!






9 opmerkingen:

  1. Knap gewerkt! Bij mij is carnaval ook één van de leukste to do's op mijn lijstje, al wordt het met de jaren niet makkelijker om de dochters te blijven bekoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooh, zo mooi!! Die Harry Potter is geweldig, die Ninja super stoer en die Peter Pan is levensecht en ontzettend schattig!
    Ik maakte ook een carnavalsoutfit, dat blijven inderdaad de leukste projectjes om te naaien: http://villaspeelmama.blogspot.be/2016/02/onze-carnavalsoutfit.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Alle 3 heel mooi!
    Als ik de ninja aan mijn zoon laat zien, weet ik al wat ik volgend jaar zal moeten maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk gedaan allemaal!! Mijn kleuter houdt meestal ook niet zo van verkleden, maar deze keer wist hij heel goed wat hij wilde ;) http://lunatiek.blogspot.be/2016/02/leve-het-piratenleven-hip-hip-hoi.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie kostuums!
    Hoe ben je aan die ninja-muts begonnen? Volgde je een patroon of is het een losse pols-maaksel? Ik denk dat dat hier bij mijn oudste ook nog wel in de smaak zou kunnen vallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kostuums allemaal! Ik ben zo fan van kleine Peter Pan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cool gemaakt, alle drie de outfits! Peter Pan vind ik super schattig :-)

    BeantwoordenVerwijderen